poniedziałek, 13 lipca 2015

#191 "622 upadki Bunga, czyli Demoniczna kobieta" Stanisław Ignacy Witkiewicz

"Panie, najpiękniejsza rzecz w życiu to nie tylko mówić, ale robić głupstwa." 

"Pod żadnym pretekstem Panu nie wolno, bo pan traci całego siebie, nie zyskując nic. Trzeba umieć siebie stracić, aby siebie zyskać. To jest trudniej niż siebie zrobić."

"Możesz wszystko zmienić, wszystko ze mnie zrobić, co zechcesz. Tylko chciej tego i kochaj mnie bardzo. Mnie trzeba strasznie, bez pamięci kochać i trzymać z całej siły. Inaczej nie ma mnie. Ginę czasem nawet sama dla siebie. Sama siebie nie znam w takich chwilach. "

"Patrz ! Oto jestem. I Ty śmiesz wmawiać w siebie, że nie kochasz. Musisz, czy chcesz, czy nie chcesz, musisz. " 

"Zawsze te przemiany, które do niczego nie doprowadzają, i inne życie, które zawsze pozostaje tym samym, może nawet gorszym. Przede wszystkim trzeba uprzątnąć własny śmietnik, a potem zabierać się do cudzego." 

"W tej chwili nie mógłbym się stać tym, czym być chcę, to przypuszczam, że i tak bym jeszcze dla niej nie stanowił żadnego interesującego obiektu." 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz